Indopiet en het mysterie van Uganda - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Brian Pawirodinomo - WaarBenJij.nu Indopiet en het mysterie van Uganda - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Brian Pawirodinomo - WaarBenJij.nu

Indopiet en het mysterie van Uganda

Door: Brian

Blijf op de hoogte en volg Brian

07 December 2012 | Oeganda, Jinja

Negen weken stage. Het zit er op. Het is een cliché om te zeggen, maar toch moet ik het zeggen: Tijd gaat snel. Ik weet nog het eerste moment dat ik aankwam op kantoor, waarin een mix van cultuurverschil en miscommunicatie voor veel verwarring zorgden op de eerste dag. Na een paar goede gesprekken sloeg de verwarring gelukkig om in wederzijds begrip. De weken vorderde met de eerste vier weken geen elektriciteit tot gevolg, het ingewerkt worden in de trainingen, het zoeken naar potentiële opdrachtgevers, trainingen geven en om organisatorische redenen het niet geven van trainingen, onderzoek doen en uiteindelijk eindigend in de laatste week met het inwerken van tien nieuwe Ugandeze stagiaires. Mooie ervaring om de stage te beëindigen met het trainen van de stagiaires hoe ze de training Adventure Unlimited moeten geven. De cirkel was compleet. De leerling werd de leraar.
In deze negen weken heb ik gelachen, goede gesprekken gevoerd, geduld opgebracht, frustraties omgezet in acceptatie, cultuur clashes doorbroken, gerelativeerd, ervaringen opgedaan en mij laten inspireren. Het was niet altijd makkelijk en op sommige momenten zie je alleen de dingen die er niet zijn. Terugkijkend bedenk je dat het wel echt een leuke tijd is geweest op stage en dat je mooie mensen hebt ontmoet die er alles aan gedaan hebben om mij een goede stage te bezorgen. Soms waren de omstandigheden er niet naar, maar sommige dingen liggen nou eenmaal niet binnen je invloedsveld.
Gisteren heb ik ze getrakteerd op chocolat cake, lemon cake en mijn niet zo fluwelen stem en gitaarspel. Het was een gezellige middag en een goede afsluiting. It was a nice run.

What’s next? Ontdekken. Verkennen. Genieten. Kortweg, reizen voor een maandje door Uganda.
Na afgelopen weekend een spannend weekendje te hebben beleefd waarin de ambassadeur van Uganda op de schoot van Sinterklaas dankbaar een pakje ‘kleine ballonnetjes’ ontving op Worlds Aids day, is dit ongeveer het programma voor de komende weken:
- 8 december + 9 december: Kampala
- 10 december + 11 december: Chimp tracking en safari in Queen Elizabeth National Park
- 12 december + 13 december: Hiken in Mount Rwenzori
- 14 december + 15 december: Quadrijden/kayakken en safari in Lake Mburo
- 16 december: Terug in Jinja
- 17 december: Mbale als tussenstation
- 18 december + 19 december: Watervallen bezoeken en koffie maken in Sipi Falls
- 20 december en onwards: Hiken in Mount Elgon
- 30, 31 en 1 januari: Relaxen op hippie eiland Banda Island (Ssese Islands)
- 5 januari: Vertrek naar Nederland

Zoals je kunt zien is niet alles ingevuld hierboven en ik ga nog kijken hoe ik die de komende weken ga opvullen. Ik heb geen flauw idee of het mij gaat lukken om weer trouw elke week een blogje te up loaden. Wat ik wel weet is dat ik een enorme leuke en avontuurlijke tijd tegemoet ga!

Ja, beste kinderen. Deze Piet gaat niet terug naar Spanje samen met Sinterklaas. Indopiet gaat Uganda verkennen. Indopiet bedankt ook bij deze alle trouwe lezers en alle leuke reacties die hij gekregen heeft!

En met een radslag en dubbele flikflak was deze blog ten einde.

Fijn weekend!

  • 07 December 2012 - 15:59

    Roel:

    ZoalsmVan Gaal ooit zei, de cirkel is weer rond! Mooi man dat het geslaagd is geweest! En nu de wildernis in! Ben benieuwd! Veel plezier!

  • 07 December 2012 - 21:55

    Marlene:

    As your internship end.. is where the adventure begin. I enjoy reading your blog! I guess for the next few weeks you will enjoy yours even more. As for now I wish you an early Merry Chritmast since St. Nicolas just missed by a hair. Well you too old anyway for the steamboat hahaha.

    Love,

    your Aunt on the other side of the globe:)

  • 07 December 2012 - 21:56

    Marlene:

    Christmas

  • 08 December 2012 - 10:43

    Jettie:

    Leuk dat je de stage goed hebt afgebracht en de komende weken lekker gaat rondtrekken.Het beloofd een spannende tijd te worden en ik zou zeggen: "geniet ervan". Hier is het hardstikke koud en overal ligt sneeuw...

  • 12 December 2012 - 16:08

    Fedde :

    Haha Indopiet, enjoy man!
    Goed te lezen dat het een mooie tijd is geweest en dat je nu een avontuur tegemoet gaat!
    We zien elkaar in het nieuwe jaar, ik kan niet wachten om je beleving bij de verhalen te zien.
    Groet Fedde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brian

Brian 'Pawi' Pawirodinomo. Een nickname die ik heb gekregen op de middelbare school en die mij nog altijd catchy in de oren klinkt. Opgegroeid in Nederland met westerse idealen en javaanse waarden en normen heb ik me altijd geïnteresseerd in de verschillen tussen culturen. De blogs zijn voor mij een mogelijkheid om de pracht en lelijkheid van culturen op papier te zetten. Daarnaast vind ik het gewoon te gek om te reizen en om over mijn dagelijkse beslommeringen en avonturen te vertellen. En voila: pawi.waarbenjij.nu was geboren! Een maand te vroeg, maar gezond en wel!

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 11644

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2012 - 05 Januari 2013

Under Ugandan Skies

Landen bezocht: